3 juli 2012

Cien Shampoo en Conditioner



Cien? Huh, what the *** is that? Dat was het eerste dacht toen ik dit merk tegen kwam. Cien is een merk dat verkocht wordt bij de Liddl. Ze hebben o.a shampoos en conditioners in verschillende lijnen en ik heb voor jullie de Colour and Shine lijn getest.
Ik was wel benieuwd of deze shampoo en conditioner wat waren, eerlijk gezegd had ik niet erg hoge verwachtingen hier van. Achja, wat zullen een shampoo en conditioner van de Liddl nou te bieden hebben?! Benieuwd wat ik er uiteindelijk van vond? Lees dan verder!




Laat ik beginnen met de verpakking, daar valt niet veel over te zeggen, gewoon simpel en daar houd ik wel van! Elke lijn heeft zijn eigen kleurtje, dat vind ik dan wel weer erg leuk maar verder heeft de verpakking niks bijzonders.
Dan de ingrediënten… Zoals je kunt zien heel veel alcohol in beide producten en SLS (Sodium Laureth Sulfate) in de shampoo, dit zijn slechte ingrediënten en kunnen voor een geirriteerde hoofdhuid zorgen, vooral als je al een droge/geïrriteerde hoofdhuid hebt kun je deze shampoo en conditioner beter niet gebruiken.
Dit is dan gelijk een minpunt aan de shampoo en de conditioner, ik snap het ook wel, deze ingrediënten zijn goedkoop en SLS zorgt ervoor dat er veel schuim komt. SLS zit trouwens in heel veel shampoos, ook die van Nivea bijvoorbeeld. Ik heb zelf geen droge of geirriteerde hoofdhuid en gebruik wel vaker shampoos met SLS zonder ergens last van te krijgen.



Wat beloofd de shampoo?
-Verzorgd en beschermt gekleurd en beschadigd haar.
-Geeft het haar zichtbaar meer kracht en glans.
-Optimaal in combinatie met Cien Provitamine Conditioner Colour & Shine.



Wat beloofd de conditioner?
-Verzorgt en beschermt gekleurd, getint en beschadigd haar.
-Het haar laat zich makkelijker kammen en herstelt zichtbaar.
-Ideaal in combinatie met Cien Provitamine Shampoo Colour & Shine.

Dan nu mijn mening over de shampoo en conditioner, ik heb ze zo’n anderhalve maand lang voor jullie getest en dit is dan wat ik er uiteindelijk van vind. Als ik de shampoo alleen gebruik dan voelt mijn haar aan als touw en kom ik er niet door heen gekamd, nou heb ik dat eigenlijk bij heel veel shampoo's als ik hem los van een conditioner gebruik alleen bij deze shampoo is het wel erg extreem. In combinatie met de conditioner werkt hij wel prima, mijn haar krijgt een lichte glans en het ziet er niet meer dof uit. Ik heb niet het idee dat deze combinatie mijn haar meer kleur geeft en het goed verzorgd.

Met de combinatie van deze twee is mijn haar makkelijk uitkambaar en voel het zacht aan. De geur van beide is fris maar blijf je jammer genoeg niet lang ruiken. Al met al ben ik redelijk tevreden met deze producten, alleen zal ik ze niet opnieuw kopen omdat ze beide eigenlijk niet heel veel voor mijn haar doen, het maak het schoon maar verder verzorgen ze niet erg goed. Wanneer je opzoek bent naar een goedkope shampoo en conditioner dan kun je deze combinatie proberen en kijken of je het wat vind, je kunt natuurlijk ook een andere lijn van Cien proberen. De conditoner vind ik wel fijn, alleen de shampoo zou ik nooit zonder conditioner gebruiken want dat is echt niet te doen.


Beide producten kosten rond de €1,50 en zijn alleen te koop bij de Liddl.

1 opmerking:

  1. Oke, jammer te horen, ik heb dit product namelijk ook geprobeerd en ben er zeer tevreden over. Tot voor twee maanden gebruikte ik Guhl Shampoo € 5.99 veel te duur met crèmespoeling bijna 10 euro. Ben toen over gestapt op Cien en ik heb een zeer gevoelige hoofdhuid, maar ben zeer tevreden, mijn haar voelt heerlijk en het ruikt ook fijn en dat zeker drie dagen lang.....een zeer tevreden gebruikster van CIEN

    BeantwoordenVerwijderen